<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://annaskjemt.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
annaskjemt: Testhækling

mandag den 27. februar 2017

Testhækling

Testhækler - alle vil gerne være det, men hvorfor? Hvad går det ud på?

Jeg har igennem det sidste års tid været fast testhækler for @unkeldesign og har herudover også været testhækler for @fasters_pind @by_nwo @abanisverden @oj_haeklerier @vibemai og @vibekemagnesen.
De er alle sammen nogle fantastisk dygtige hæklere og laver en masse opskrifter.
For at kunne lave så gode opskrifter, så er man også nødt til at have nogle testere til at hjælpe sig, da det ikke altid er til at se sine egne små fejl. Når man testhækler skal man f.eks. sidde og tjekke, at der ikke er blevet sprunget en omgang over, så tallene ikke passer eller læse om formuleringerne er forståelige. Det er alle de små detaljer, som tilsammen udgør en god og udførlig opskrift.
Jeg elsker at få lov til at testhækle, fordi jeg godt kan lide at rette grammatik (mærkeligt? tja, måske lidt). Derudover synes jeg også bare det er sjovt at få lov til at være en af de første til at hækle et nyt design! Det er ikke fordi man som sådan får noget ud af at være testhækler, det er ikke fordi man får garn eller andre fordele, man får blot første udkast af en opskrift. Det er jo også rigtig fint og jeg kan godt lide at jeg er med til at hjælpe til at gøre en opskrift endnu bedre. Melder man sig som testhækler, så skal man også bare huske at det kræver tid og grundig gennemlæsning/gennemretning og ikke blot at man skal hækle noget.

Jeg har indtil videre været testhækler på 10 ting som kan ses her.


Jeg har også stået på den anden side, at jeg var den der skulle have testhæklet en opskrift. Det er noget af det mest spændende, når man har sendt sin opskrift ud til testhæklerne og skal afvente deres "dom". Hvad synes de om min opskrift? Derfor er det også rart når det er grundige rettelser man får tilbage og ikke blot en der har hæklet opskriften og til trods for fejl stadig har forstået den - det er ikke det der er pointen. En grundig feedback er derfor vigtigt!

Jeg håber dette har kunnet give et lille indblik i hvad det vil sige at være testhækler og at endnu flere tænker, at det engang kunne være sjovt at prøve :-)

God dag
/Anna

Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start